akerhielm

Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Emma - 5 mars 2011 21:27

Näe nu går jag och lägger mig!

Jag orkar inte med detta längre...

I morgon åker jag in till stan och träffar min pojkvän... och så får jag se vad som händer sen.


God natt.


    


Av Emma - 5 mars 2011 19:21

                                                                            


  

Av Emma - 5 mars 2011 15:54

Hej sötnosar!

Sitter just nu i bilen på gång hem till stockholm.

Har haft en upplevelsefull vecka i Hassela, men både jobbiga och roliga saker.

Är sjukt trött, så jag skriver mera när jag kommer hem.

Ska lyssna lite musik och försöka sova.


  

Av Emma - 5 mars 2011 07:45

God morgon!

Gud vad jag skulle vilja somna om just nu, men jag våga faktiskt inte.
Jag hade en sån otroligt äcklig dröm i natt, eller ja den började normal men blev värre…


Jag och min pojkvän var inne på ur och pen och in kommer två av mina gamla klass kompisar S och T. Och jag blir över lycklig. Min pojkvän fick något flipp och började skrika åt mig en massa fula ord och sånt, och att jag alltid tar sån himla lång tid i mina affärer som jag var inne på och då skrek jag tillbaka ”Men det är alltid okej att ta långtid när du är inne i affärer!!” Och vände han och gick med sin bror S. Dem hinner gå bakom hörnet av byggnaden och sniffa i sig någon drog, och när jag sprungit i kapp dem för att jag inte ville bråka så vänder sig min pojkvän om och säger ”Jag vill inte ha något med dig att göra längre, det är slut!” och jag blir det förstörd och försöker verkligen fixa allting, men det fungerar inte. Han letar rätt på mina vänner M och L. Och började hålla på med dem och försökte göra allt för att göra mig sur. Och självklart kommer jag på dem varje gång. En av gångerna så frågar jag ”Men D, vad håller du på med? Du sa igår att du älskade mig och att det var mig du ville ha…” Men svaret jag fick var ” Jag älskar inte dig längre och detta är på grund av att jag tar en massa droger för att glömma dig. Jag vill inte veta av dig. ” Jag går där ifrån. Kommer på att jag kan söka upp mina vänner som han höll på med och fråga varför dem går med på det, jag som trodde att dem var mina vänner. L hittar jag inne i Torekovs kyrka med min gamla präst från när jag konfirmerades och dem hade något genrep inför deras konfirmation. L avbryter och följer med mig och vi pratar ut allting, men då kommer mitt ex fram och säger att L ska följa med honom för dem hade några ouppklarade affärer med varandra. Så jag söker reda på M i stället och hon var på min kusins dop, hon satt på en säng tillsammans med mitt ex och råhånglade och L och en massa andra tjejer stod på rad och väntade på deras tur. Och då inser jag att det är inte värt det hära längre. Min pojkvän har gjort slut, han håller på med mina vänner som även mitt ex håller på med. Så jag lämnar rummet där mitt ex är med alla tjejer. Går ner till dopet och inser att mina små syskon är borta, jag springer runt och letar och inser att det ända rummet jag inte kollat i är det rummet mitt ex och alla tjejer var i. När jag öppnar dörren så är dem inte kvar… Jag går in i badrummet som ligger i anknytning till   rummet, och det första jag ser är ett badkar som är uppfyllt med vatten ända upp till kanten. Och där i ligger min lilla syster, min lillebror, min pojkvän och mitt ex, ihop bundna och deras ögon har snurrat runt så man ser bara ögonvitorna. Jag rycker upp alla ur badkaret och ropar på mamma. Mamma kommer upp, och berättar ”Emma detta är en tävlig, du måste tänka till vilka av dessa tre du älskar mest, en kille som precis gjort slut med dig och har hållt på med alla dina vänner, och tagit en massa droger för att glömma dig. En kille som är ditt ex och är från det förflutna, som också har hållt på med dina vänner, eller dina små syskon som är lite jobbiga ibland”

Detta är inget snack om saken tyckte jag. Men sedan fortsatte mamma och berätta ” Detta kommer att gå på tid. Du ska ta ut deras ögon och skala dem som om det vore kokta ägg, och där i gömmer sig det små figurer som är rätt lika varandra, dessa figurer måste du föra samman för att personerna ska överleva, och tiden börjar…. Nu!”
Att försöka pilla ut ögonen ur 4 personer var det äckligaste jag vart med om. Ögon vitorna hade fått någon slags grå beläggning på sig som ett skal. Och nu började jag förstå att detta gällde liv och död. Det var fortfarande inget snack om saken om vem som skulle fortsätta leva. Jag råkade ha ihjäl den första och som tur var var det rätt person, så nu återstod det att försöka hålla dem andra levande. Tiden tickade på och handsvetten började rinna… Jag hade klarat av två. Och nu återstod bara min lilla syster… jag viskade till henne med tårar i ögonen ”Förlåt för att du blivit utsatt för detta” och hon frågade ” Emma, vad är det för dag idag?” Jag svarade ”Det är lördag” hon svarade ” Vad bra, om jag dör så dör jag lycklig” jag förde ihop hennes figurer och höll henne krampaktigt i handen och insåg att hon överlevde…


Sedan tvingade jag mig själv att vakna…

Detta var en sån otroligt äcklig dröm att jag vågade inte somna om, så nu blir det att gå upp och äta frukost.

Skriver senare.


  

Ovido - Quiz & Flashcards