akerhielm

Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Emma - 4 mars 2011 22:00

Klockan är någon minut över 10 och jag ligger ner krypen i sängen.

Vi var väl hemma för typ en halv timme sedan, men orkade inte skriva just då. Men det har vart en jätte trevlig kväll, god mat och trevligt sällskap.

Och just nu känner jag att jag verkligen inte vill ligga här själv.. Jag mår så himla uselt.


Jag är så otroligt less på livet och allt som har något med det att göra.
Jag vet inte varför det kom precis just nu, eller jag vet juh varför just nu men asså guud det är så extremt svårt att förklara. Men jag är sån att när jag är själv, och jag har bara mina tankar att fokusera på, då slutar det aldrig bra. Slutar alltid med att tårarna rinner, jag bråkar med min pojkvän och en massa annat. Och jag tänkte för att i stället ligga och gråta så kan jag juh försöka skriva av mig lite…


Och ni som inte vill läsa detta kan hoppa över denna kursiva stilen.

Jag blir så extremt trött på en person, och det är han som kallar sig för min pappa… Jag mår så dåligt när jag tänker på honom, och jag förstår inte själv att jag lagt ner så otroligt mycket energi på honom, och på att försöka få hans uppmärksamhet, som jag aldrig fick i alla fall.
När kan det vart… förra helgen, precis innan jag åkte upp hit, så skrev jag till honom, för han frågade om vi kunde ses på söndagen och då skrev jag nej eftersom vi skulle åka upp hit, och då skrev han ”Vi kan juh inte skapa någon relation ifall du inte har viljan…” och öhm om jag minns det rätt så är det jag som har haft denhära förbaskade viljan att ta reda på vem han är, att försöka skapa en relation osv, och så får man svaret att jag inte har någon vilja, och det gör mig redigt förbannad. Och så när var det då… hm i Tisdags kanske så smsade jag honom och skrev att om han vill ha någon som helst relation med mig så vill jag veta det nu, för jag orkar inte svansa efter någon osv. Och så…
 och så skrev jag att om han inte tänker svara på detta smset så tar jag det som att han vill glömma mig och leva vidare sitt liv. Och självklart vet väl jag också att om man ställer en sådan korkad fråga så får man juh räkna med båda svaren… Och det gjorde jag också, men jag var juh inte beredd att höra det… Och för den delen fick jag inte höra något heller… Han hörde inte ens av sig, han svarade inte ens på mitt sms… Och det har gått 4 dagar nu… Och han klickar mig när jag ringer eller så är det ständigt upptaget. Och jag blir så redigt förbannad när sånt hära händer… Man sätter inte ett barn till världen om man inte kan ta hand om det..  Men självklart så finns det idioter som gör det också, och Gudarma ska veta att min mamma är det bästa som hänt mig, och hon har stått på både mamma och pappa sidan liksom, om ni förstår vad jag menar… Men man vill väl ändå ha en pappa?

Så jag är riktigt trött, ledsen, sårad, besviken, krossad, och ja allt sånt. Jag mår verkligen inte bra.

Jag har kämpat i 3 år på att skapa en relation med denna mannen, och han har aldrig ens lyft en hand, han har inte gjort ett skit och så får man detta på köpet… Jag orkar inte det!!

 

Nu har jag gnällt klart mig, och jag kan juh säga att skönt var det att skriva av sig lite.
I morgon kanske vi åker hem, vi vet inte ännu, för antingen så packar vi ut och åker i morgon någon gång fram mot kvällen och då har vi söndagen hemma för att tvätta och sådant, och så kan vi åka skidor på dagen och så. Men åker vi på söndagen så måste vi ha packat ut och sånt innan 11 för att dem ska kolla igenom huset osv, + att då hinner vi inte åka några skidor i alla fall… och vi hinner liksom inte vara hemma något innan lovet är slut… Så jag får se vad dem bestämmer sig för i morgon.

Men nu börjar klockan bli mycket, så nu ska jag smsa God natt till min pojkvän och sedan sova.

Så god natt på er mina små underbara sötnosar!

 Vi hörs i morgon.


  

Av Emma - 4 mars 2011 16:30

Nu är vi tillbaka i stugan efter mycket om och men, vi åkte fram till lunch och sedan åt vi lunch med våra gamla grannar. Efter det stod vi och vägde på ifall vi skulle åka skidor eller inte, och svaret blev inte. Utan mina små syskon och grannarnas barn badade medans vi gick på after ski, vilket slutade inte så roligt. Mamma försöker först köpa en cider till mig och då ville dem ha legg på mig, men jag har inte med mitt upp hit utan det ligger kvar hemma i sthlm. Så det sket sig. Sedan så köpte S en cider till mig och då kommer tjejen som jobbade där förbi och blir skit förbannad osvosv, och ja dem ville ta drickan ifrån mig, S säger ifrån och vi fick ha kvar drickan, men om jag fortsatte dricka så skulle vi bli utslängda. Så jag slutade… Chefen kommer dit och snackar med mig, och jag som tycker detta är jättejobbigt, (hatar sådana situationer) blir alldeles röd i ansiktet, och nu är jag hemma igen.

Grejjen med detta är juh att liksom om jag sitter och dricker med 3 st 40+ are så är det väl vårt problem, och speciellt om min mamma tycker det är okej.
Men dem skyllde även på att dem har kontroller och kollar varje dag, så jag tror dem har blivit busted nyligen därför dem var så nojjiga.


Men nu ska ag fixa mig och byta om för att sedan åka och äta middag hemma hos S och M, trevligt trevligt.


 Jag skriver mera ikväll när jag kommer hem och så.


  

Av Emma - 4 mars 2011 07:45

God morgon allihopa!

Hoppas ni har sovit gott och att allt är bra med er.
Själv är jag redigt trött idag och helt slut i kroppen faktiskt, men det är juh trots allt en skön känsla.
Idag blir det nog att åka skidor hela dagen, bror lite på om det är plusgrader ute nu, för snön blir så tråkig om det är plus redan nu. Även fast det har vart otroligt skönt med sol och värme, så ja.

Idag är det juh fredag och vad har ni tänkt att göra idag då?

Festa kanske? Myskväll med killen/tjejen? Krogen?
Vad vet jag…

Men nu ska jag faktiskt äta lite frukost, min mage kurrar som bara den, hehe!

Skriver senare.


  

Ovido - Quiz & Flashcards