akerhielm

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma - 28 februari 2011 19:00

Nu är vi tillbaka i stugan efter att ha handlat och badat i poolen.

Jätte härlig pool, bubbelpool och så hade dem ett hål i väggen som man kunde simma i mellan utomhus och innomhus, man kunde även bara doppa sig i det kalla inomhus om ni förstår vad jag menar, jag får se till att ta bild nästa gång vi är där.

I alla fall så slutade badningen inte så bra för min del. Först satt jag på poolkanten (som var prydd med stora stenar med mellanrum) och självklart så slår jag i armbågen i stenen vid sidan om mig. Gjorde inte så mega ont, men självklart gjorde det ont liksom. Men i alla fall, när vi sedan hade badat klart så skulle vi gå upp för trappan upp till omklädningsrummet, och vad tror ni händer? Joo självklart så halkar jag mitt under ”Varning, stor halkrisk”-skylt. Och grejjen var juh den att jag gick i trappan + att jag höll faktiskt i mig i räcket. Armbågen (samma som jag drämde in i stenen) blödde och jag kunde inte ha mitt knä rakt. Nu kan jag i alla fall gå på benet men ont gör det. Hoppas jag kan åka skidor i morgon bara.

Men nu ska jag smsa lite med min älskling som jag saknar massor och sedan ska jag sova.


God natt på er!


    

Av Emma - 28 februari 2011 17:37

Även fast jag bråkar med min älskling lite mycket  i mellan åt så älskar jag honom över allt annat. 

Han betyder allt för mig och jag vet inte vad jag skulle gjort utan honom.

Även fast jag skriver/säger dumma saker till honom, så kanske jag menar det just vid tillfället men inte i längden.

Han har ställt upp för mig i alla lägen och stöttat och försökt förståt.


Jag älskar dig min älskling, över allt annat.

Du är mitt allt.

Och tack för allt du gjort för mig.

Och förlåt för allt bråk jag stältt till mig.


  


  

Av Emma - 28 februari 2011 12:00

Nu är vi tillbaka i stugan, härligt väder har vi, +5 grader, sol och underbar snö.

Nu ska vi åka och äta uppe på hotellet på någon buffé och sedan åka och handla middagsmat och sådant, lite frukost till i morgon också. Men vet ni vad vi ska göra sen? Jo vi ska bada i poolen. Härligt härligt!

Så jag får skriva mera senare ikväll när vi är hemma och har ätit middag och sånt.

            


  

Av Emma - 28 februari 2011 07:00

God morgon på er!

Hoppas ni är utvilade, jag vet att vissa går i skolan idag, vissa jobbar medans andra (vi i stockholm) har sportlov .

Ligger just nu i sängen och smsar lite med min underbara älskling. Saknar honom extremt mycket.

Idag blir det att åka skidor, och jag ser inte fram emot träningsvärken kan jag juh säga… Men vi får se hur det går, har trots allt inte åkt skidor på ett år, förra året vart det juh både Stöten och Romme. Så detta kan bli en spännande dag.

Men nu ska jag äta frukos och klä på mig och lite sådant,så jag hoppas att ni alla får en bra dag.

Skriver senare.


  

Av Emma - 27 februari 2011 19:00

Nu har jag hunnit äta två gånger, en gång uppe på hotellet, blev en hamburgare.. Och självklart middag nere i stugan. Jag har även hämtat ut mina skidor och lite smått och gott.

Ikväll blir det att bara ta det lugnt och så, och ladda upp inför morgondagen.

Blir att sova tidigt, är extremt trött efter bilresan, så jag börjar med att stänga ner datorn redan nu.

God natt sötnosar!

Lite bilder från idag:

    


  


Av Emma - 27 februari 2011 15:00

Nu är vi inne i stugan.

Vi var framme vid 14.00 som vi beräknade egentligen, men vi var tvungna att prata med receptionen och sådant innan vi fick nycklen till stugan.

Men nu ska vi packa in och sedan blir det lite mat och sådant.

 Såhär ser våra rum ut:

Det är juh absolut inget speciellt med dessa, men vad spelar det för någon roll när man ändå bara ska vara ute och åka skidor?


  

Skriver mera senare.


  

Av Emma - 27 februari 2011 08:00

 Klockan är ca 10.08 och vi lämnar hemmet och beger oss upp till Hassela en vecka. Såhär såg jag ut precis innan vi lämnade hemmet, och jag ser ut såhär fortfarande. Rosa mjukisdräkt som är från Ohio och min nya jacka som tillhör min nya skiddräkt, som är vit och rosa såklart.

  


Och vi är hemma i civilisationen igen den 6/3. Vi beräknar att vara framme ca 14.00 Vilket betyder 4 timmar i bil… *hmm* Jag som älskar att åka bil, dock inte när jag sitter bak och mår jätteilla. Min älskling är inte vaken och han lär nog inte vakna och vara social förens vid ett tiden kanske.

Jag har juh i alla fall det viktigaste med mig:

*Mobil

*Dator

*Sims

Så jag klarar mig alltid.


Skriver mera när vi kommer fram.


  

Av Emma - 24 februari 2011 18:53

Jag ska börja med en ny sak, som kommer bli "Veckans 3 låtar"  


  

1. Mikrofonkåt med September

2. F**kin' Perfect med P!nk

3. Baksmällan med Petter och September




   


Ovido - Quiz & Flashcards