akerhielm

Alla inlägg under februari 2011

Av Emma - 15 februari 2011 16:26

MatteB är nog det svåraste jag har hållt på med...

Dock har jag juh läst det hemma, och inte gått på några lektioner eftersom dem har lagt schemat så fel, att vi som läser IT, inte kan läsa matte för våra lektioner ligger samtidigt... 


    

Men detta provet jag har i morgon är sista matteB provet, sedan börjar matteC om jag nu väljer att läsa det.


  

Av Emma - 15 februari 2011 15:44

Jag skrev juh i söndags att man blir så besviken när ens såkallade pappa inteens hör av sig på ens födelsedag... Men det gjorde han, fick ett kort i igår, där det stod:

Grattis på födelsedag.

Hoppas du får en bra dag.

Tänker på dig!

Kram PAPPA!

 Jag vet inte vilket som är bäst att inte ha någon kontakt, eller att bli sårad...?

Att få höra att han har träffat en ny tjej och igenom henne fick honom att bli drogfri och sluta dricka, får mig att inse att jag faktiskt inte betyder något för honom. 

Jag ställde det ultimmatumet för 3 år sedan, hände det något? Nej!

För ett år sen när han träffa henne så vände allt och han fixade till allt.

Hon har även en dotter, är det meningen att hon ska ta min plats då?

Är denna j*vla bruden värd att offra allt för när jag inte var värd det?


Saker som får mig att fundera...


  


Av Emma - 15 februari 2011 13:14

Hej igen sötnosar!

Nu är jag och mamma tillbaka från Karolinska Sjukhuset...

Det gick väl okej där... dem ska skicka remiser och sedan blir jag återkallad för att ta bort märken.

Har precis ätit en kebabpizza som inte vart så bra gjord.. så är fortfarande hungrig.

Menmen, nu ska jag plugga lite innan jag och mamma bestämmer oss för att dra oss hemåt.




     

Av Emma - 15 februari 2011 09:10

God morgon på er sötnosar!

Hoppa att ni har sovit gott och att allt är bra med er.

Just nu sitter jag på mammas jobb, och vi ska åka igen om typ 30 min för att ta oss till KS (karolinska sjukhuset) , inget att hurra för! Förutom att jag slipper skolan. 


Sitter just nu och pluggar matte... Har nämligen prov i morgon, hm, inte så jättekul... Men detta är sista matteprovet i matteB! Sen är den kursen klar!

Funderarpå om jag ska läsa matteC , men jag vet inte än.


Men nu ska jag fortsätta plugga... Tänkte bara uppdatera lite eftersom jag inte skrev något igår.


  

Av Emma - 14 februari 2011 16:45

Uppvakta med rosor

Uppvakta med rosor. Att uppvakta med rosor är alltid omtyckt. Rosor har viktig symbolisk betydelse, och signalerar kärlek från givaren till mottagaren. Under antiken kretsade rosens symbolik kring myten om Adonis, ur vars blod de första rosorna ska ha spirat. Rosen symboliserar en kärlek som är starkare än döden. I den romerska dödskulten finns rosenfesten ”Rosalia” omvittnad sedan det första århundradet e.Kr

Under Dionysosfesterna så hade rosen en uppgift att kyla vinets hetta. Med en ros minskade risken för att man i fyllan och villan skulle prata bredvid mun. Detta är den bakomliggande förklaringen till varför man ibland talar om rosen som en symbol för tystlåtenhet.

Om man går till kristen symbolik så var rosen dels en sinnebild av Jesu blod, men även en representant för jungfru Marias oskuld. Under medeltiden så var det bara jungfrur som gavs tillåtelse att bära rosenkransar.

Rosornas färger och deras betydelse
Gula rosor är vanligt förekommande på begravningar. De gula rosorna kan också stå som en symbol för vänskap. Väljer du att ge bort orangea rosor så är detta en signal till mottagaren att du är stolt över denne. Således kan gula rosor vara en bra färg när man som chef ska hylla någon av sina anställda.

Svarta rosor är en signal om att något hemskt och tråkigt kommer att inträffa. Vidare står svarta rosor som en symbol för en kärlek som aldrig kommer att spira. Vill du med din blomstergåva säga att det finns hopp om nya möjligheter runt hörnet, så ska du välja blåa rosor.

Men en blå ros kan också vara en symbol för just motsatsen, det ouppnåeliga. Om du ger bort vita rosor så innebär det att du tror på mottagarens renhet. Förutom oskuld och kyskhet har vita rosor under historien även betraktats som dödens budbärare.

Växtfasens betydelse 
När du går in på din blomsteraffär så kanske du väljer de första bästa rosor som du hittar. Men då ska du komma ihåg att rosornas betydelse skiljer sig åt beroende på om de är fullt utslagna, eller om det rör sig om nyligen utsprungna rosenknoppar. Att ge bort en fullt utslagen ros är detsamma som att säga ”Kärleken jag hyser till dig har aldrig varit större”.

Ger du bort en nyligen utsprungen rosenknopp så betyder det att du hyst kärlek till mottagaren, i hemlighet, under en lång tid. Kommer kärleken att besvaras så slår också rosen ut i sin fulla prakt.

Antalet rosor
Förutom färg och växtfas är det också bra att känna till vad ett visst antal rosor har för betydelse. Ger du bort en ros så säger du ”Du är mitt allt”, och två rosor ”Låt oss resa bort”. Tre rosor är detsamma som att fråga ”När får jag åter se dig”, fyra rosor ”Jag ser upp till dig”, och fem rosor ”Jag gör vad som helst för dig”.

Ger du bort sex rosor betyder det ”Jag tvivlar på det du säger”, sju ”Jag älskar dig”, och åtta ”Jag kommer vara dig trogen tills döden skiljer oss åt”. Med nio rosor signalerar man om en önskan att spendera tid ensam med mottagaren, och slutligen tio rosor betyder ”Vill du gifta dig med mig?”.


        

  

Av Emma - 13 februari 2011 20:42

Näe vet ni vad?

Nu så ska jag faktiskt krypa ner i sängen och hoppas på att min älskling kommer snart oxå.    

I morgon blir det skolan fram till 15.20 och sedan hem och äta något och efter det ska jag och mamma dansa. Trevligt!  

Men hoppas ni alla har haft en underbar helg, för det har verkligen jag haft!

Och jag vill tacka min älskling, Lovisa, Erik, Simon, Fredrik, Gabriel, Sander, Malin och Fanny och självklart min älskade underbara familj och släkt för att ni gjorde min 18års dag oförglömlig. En massa kärlek till er   


God natt!


  

Av Emma - 13 februari 2011 18:43

Hej sötnosar!

Kom hem till min pojkvän för någon timme sedan, vi har nämligen vart inne i stan och sett the tourist, en rätt bra film faktiskt.

Men skönt att vara hemma nu eftersom det är så extremt kallt ute.

Men i alla fall, igår så var min ena faster hos oss, och min morbror och hans fru och barn, min pojkvän och min mormor och så var även en dam som jag räknar med in i släkten hos oss.

Mina kära kusiner tittade även förbi.

Och jag tänkte berätta lite vad jag har fått under dessa två dagarna,

Jag har fått en rosa digital kamra och en dag på sturebadet av min pojkvän.

En dator och kläder av min familj och mormor.

Pengar av min faster med barn.

Ett jättefint armband av min morbror och familj.

En rosa spargris + pengar + ljuslyktor av min andra faster + kille.

Smycken av mina småsyskon.

Osvosv, har säkert glömt något.


Täkte lägga upp lite bilder:

      

Och nu lite mera bilder från metro i fredags:

        


  

Av Emma - 13 februari 2011 18:40

Blir såklart lite besviken när ens egna biologiska såkallade pappa inte hör av sig på sin såkallade dotters födelsedag... Men det är väl bara att gilla skiten och gå vidare...


  

Presentation


Mitt namn är Emma och jag är 18år, det jag skriver om är mycket om jobbet,skolan och fester

Hoppas ni gillar det!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards