akerhielm

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av Emma - 16 februari 2011 21:06

Ja, det är mycket tankar som kretsar runt i mitt huvud just nu och ingenting är speciellt lätt.

Min så kallade pappa skickade ett kort till mig på min födelsedag men som kom fram i måndags pga förseningar med posten.

Men i alla fall, just nu vet jag inte vad jag ska ta mig till...

Han kommer och går precis som om jag skulle finnas kvar och vänta på han hela livet. Han har sårat och ljugit och jag klarar inte av såna människor egentligen.

Det finns så mycket frågor som jag har till denna mannen att jag redan nu vet att jag aldrig kommer att kunna få alla svar.

Det finns svar som jag säkert inte vill höra och liknande.

Men ibland så får man tåla att sanningen är hård.

Och jag hoppas jag får mina svar någon dag.

Varför allt blev som det blev?

Varför det tog 15 år innan vi hördes?

Varför?VARFÖR? VARFÖR?!?

Jag vet inte hur länge till jag kommer stå här och vänta på att du ska berätta, för jag tycker att nu har det gått 18 år, och jag har fortfarande inte fått höra sanningen...

Det har gått för lång tid.

Jag orkar inte det.

Jag orkar inte att du ska komma och gå som du vill och tro att jag alltid kommer finnas kvar här när du är redo.

Jag var redo för 3 år sedan, men nu börjar tveka om det verkligen är detta jag vill.

Jag klarar mig själv.

Jag klarar mig utan dig, för det har jag gjort dessa 18 år.

Jag behöver egentligen inte dig, men jag behöver svaren som du bär på.

Svaren som ingen annan kan ge mig.

Du har något som jag behöver, sanningen bakom allting.

När jag sitter och skriver detta så känner jag bara hur jag skulle vilja gråta...

Känna hur tårarna möter mina läppar.

Men jag kan inte, jag kan inte fälla flera tårar på grund av dig.

Jag kan inte visa mig svag.

Det fungerar inte så.

Jag vet att jag klarar mig, för det har jag alltid gjort.

Jag sitter juh här idag.

Jag vill egentligen bara krypa ner i sängen med täcket över huvudet och bara glömma dig, men något i mig säger att jag inte kan det.

Jag måste få veta svaren innan jag avslutar detta kapitlet.

Men denna boken som vi på började för ett tag sen, har inte många sidor kvar...

Så det är bäst att snabba på.


Men snälla, jag vet att du kommer läsa detta, och jag hoppas jag fick dig att tänka till och inse att sanningen måste fram och det är snart.

Väldigt snart!


Men nu ska jag avsluta denna texten, för det är ingen annan än du som kommer läsa detta och ta till dig.


Vill bara avsluta med ett tack till min mamma som har tagit både mamma och pappa rollerna, till min mamma som alltid funnits där.   

Mycket kärlek till den kvinnan!


  

Av Emma - 16 februari 2011 21:01

Tänkte bara lägga in ett sista inlägg innan jag stänger ner...

Med lite tankar...

Jag har förlorat några nära vänner dem senaste dagarna pga missförstånd och jag hoppas dem läser detta.

Jag tycker det är jäkligt synd att det har blivit som det blivit.

Jag har funnits där för dem, jag har i alla fall försökt, men kännt att dem inte funnits där när jag behövt dem... Man behandlar personer som man själv vill bli behandlad sägs det. Men så har det inte vart på senaste tiden.

Det känns som dessa personer bara har tagit och tagit men aldrig visat någon sorts uppskattning tillbaka.

Jag förstår att folk har det jobbigt och så och att folk vill prata ut och jag finns här mera än gärna och stöttar och lyssnar. Men ibland blir det för mycket, speciellt när jag själv inte har det så lätt.

Men som sagt jag hoppas att tiden löser våra problem och att vi kommer hitta tillbaka till varandra för jag behöver verkligen det.

Jag vill bara be om ursäkt till dess 2 personer, och ni vet vilka ni är.

Jag älskar er mina vänner.


Hoppas vi kan ses snart och reda ut det ena och det andra.


  

Av Emma - 16 februari 2011 20:40

Hejhej!

Just nu sitter jag hemma hos min pojkvän och pluggar lite medans han spelar fotboll på TVEN. Mysigt! Har juh inte träffat min pojke sen i söndags, och det är juh ett tag sen. Så känns skönt att vara här igen.   

I morgon blir det skolan, först Historia och sedan ska vi på nationalmuséet.

Och sedan blir det hem och göra matte.   

Älsklingen ska gymma i morgon så jag passar på att göra lite nytta.

Sedan på fredag så blir det skolan fram till 14.20

Lördagen ska jag på dop. Min lilla söta kusin K som ska döpas.

På söndagen ska jag jobba mellan 8-15 trevligt!

Ska bli rätt kul faktiskt.


Ikväll blir det sängen runt 10 tiden tror jag, bror på om det är något bra på tven ikväll.




Säger God natt nu så jag kan stänga av datan.


    

...

Av Emma - 16 februari 2011 14:24

    




  

Av Emma - 16 februari 2011 14:04

  


  

Av Emma - 16 februari 2011 13:00

Hejhej sötnosar!

Onsdag idag, skönt! Halva veckan har gått.

Sitter just nu hemma och äter spagetti och majs. Hahaha! 

Rätt gott.

Ska snart plugga lite.

Förresten så skrev jag sista MatteB provet idag, och jag hoppas verkligen på ett G!

Men det kändes rätt bra, så ett G borde jag få.

Dagens planer är :

*Plugga lite

*Fixa mig

*Åka till Odenplan och möta min älskling


Sen får vi se vad som händer.

Men nu ska jag äta upp och kolla på Tv, jag uppdaterar lite senare.


  

Presentation


Mitt namn är Emma och jag är 18år, det jag skriver om är mycket om jobbet,skolan och fester

Hoppas ni gillar det!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards