akerhielm

Alla inlägg under januari 2011

Av Emma - 7 januari 2011 20:07

God kväll allihoppa!

Hoppas ni har haft det underbart dessa dagar som jag inte har bloggat.

Har nämligen inte mått så otroligt bra...   

Men nu är jag på fötterna igen, hoppas jag i alla fall,


Går dagen var en spännande dag, först pluggade jag och mamma i nästan 3 timmar, sedan blev det lite lunch och sen åkte jag till stan och träffade min älskling.

Vi gick även på bio och såg the town, grymt bra film!   


  


Senare på kvällen när vi hade kommit hem så skrek någon otroligt mycket, i perioder, jätteobehagligt.

Så både vi och grannarna ringde polisen, men när dem väl lyckats bryta upp dörren var ingen hemma   

Sedan i morse när jag skulle gå till skolan för att skriva prov så var det någon som höll på memin pojkväns brevlåda och höll på att damsuga utanför i hallen så jag skulle gå och kolla i titthålet och när jag är en halv meter ifrån, så dunkar något i dörren. Och jag blir skit skraj, låste in mig på toan och ringde mamma.   

Så hon fick prata med mig när jag gick ut, hade förberätt mig så jag hade nycklarna i handen och tagit allt i farten, men när jag väl kom ut så var det bara en städare    men denna natten och morgonen var den värsta i mitt liv.    För när rädslan tar över kroppen och man skakar, då finns det ingen tid att tänka. Då äre bara att köra på....


Men nu är man i alla fall vittne ifall det händer något mera.   

Har inte gillar farbror blå innan,och det gör jag fortfarande inte, men dem som var hos oss igår var jättetrevliga, och det gillas!   



Så avslutar vi detta inlägg med en låt, Katy Perry Fireworks!

  



  

Av Emma - 6 januari 2011 18:45

Ett sommarminne, hm...

Det bästa sommarminnet är nog från denna sommaren, den 4/6-2010.

Det var då jag träffade min nuvarande pojkvän + att en av mina killkompisar tog studenten, varav det var där vi träffades.

Jag var jättenervös inför att åka till min kompis student för att jag trodde det skulle bli jättekonstigt att träffa hans flickvän, för hon och jag hatade varandra utan anledning...   ... (Japp vi tjejer är knas).

I alla fall, jag åker dit och träffar upp hans tjej och mamma och släktningar och allting vad jättepinsamt, men pinsamheten började släppa och idag älskar jag denna tjejen grovt.

Studenten var jätterolig, jag fick en bästavän för livet och träffade min livs kärlek.

Kvällen kom och vi gick hem till min nuvarande pojkvän, med studentbarnet, hans tjej och min pojkväns lillebror.

Vi kollade film och det ena ledde till den andra, och jag fick en puss.   

Vid 04.30 bestämmer jag och studentbarnets tjej för att dra oss hemåt, men först skulle jag skjusa henne till Danderyds sjukhus , för jag hade med mig moppen. Vi valde att åka vid Edsviken, men insåg att det saknades några plankor men vi kom över hålet, i högklackat och klänningar.


Och jag kom hem vid 05.00 tiden och var redigt sliten...

Men det slutade i alla fall med att jag bytte nummer med min nuvarande pojkvän och vi träffades varje dag efter det, en vecka senare blev vi tillsammans.


En pojkvän och en bästavän för livet är inget dumt!   

Kärlek på er!



     



 

Av Emma - 5 januari 2011 20:00

Mitt köp som jag har gjort någonsin är min kanin, han heter Mini-Hopp och jag kommer inte ihåg hur länge jag har haft honom, Men han är lugnt värd alla pengar som har gått åt.

Han har liksom lyssnat på allt jag sagt och han är den som har hållt tyst   


Jag älskar min Mini-Hopp!   


  



  

Av Emma - 4 januari 2011 21:42

Nu ska jag gå och lägga mig, kvällen slutade åt rent helvete... Så nu blir det att gå och lägga sig med tårar i ögonen...  


God natt!


  



Av Emma - 4 januari 2011 19:14

Nu har jag ätit en underbar middag som bestog av hamburgare och sånt gott.

Och vi har även hunnit med att äta tårta.

Choklad tårtan bakade jag och min syster och den blev JÄTTEkladdig      

GottGott!


Men nu ska jag gå ner och sticka lite   


        



  

Av Emma - 4 januari 2011 16:44

Åhh jag vill så gärna ha en liten vovve!

Titta en sånhära vill jag ha,

En liten dvärgpinscher   

Min pojkvän pratade om dessa förut och jag har blivit helt kär nu.


Visst är dem söta?



     

Av Emma - 4 januari 2011 13:20

Asså jag är så extremt seg och jag har vart det hur länge som helst nu.

Det är nog efter nyårsafton faktiskt.

+ att jag har juh inte heller gjort något speciellt och då blir man juh trött oxå.

Men i morgon ska jag jobba, ska in vid 16.00 tiden , ska bli kul.

Ska nämligen lära mig receptionen   

Får se hur det slutar, men vi hoppas på att det ska gå bra.

Men ni ska jag klä på mig min rosa mina mysdress och sätta mig och plugga matte ett tag    och idag har jag tyvärr ingen choklad hemma som kan pigga upp mig. Men jag och min syster ska baka kladdkaka sen, så jag får hålla humöret uppe i alla fall   .


Men puss på er sålänge!   


  


Av Emma - 4 januari 2011 13:15

Något jag faktiskt ångrar brutalt mycket är att jag tog min f.d bästa kompis på G kille.   Och jag vet vad ni tänker nu... Hur kan man göra så mot en kompis? Och jo jag kan väl bara säga att någon gång har väl killar gått före tjejkompisarna för er oxå, kanske inte så långt som i detta fall, men jag lär mig av mina misstag. Detta  ledde till att vi sa uppkontakten. Det visade sig att killen var en riktig IDIOT!    och allting var i onödan. Så finns det något jag kan göra ogjort så är det denna sak. För hade detta inte gjorts så hade mitt liv sett annorlunda ut idag. Inte bara att jag hade kanske haft en vän till utan på många andra plan oxå.


Vad mera kan jag säga förutom att jag ångrar det, för denna tjejen var en riktig vän...



 

Presentation


Mitt namn är Emma och jag är 18år, det jag skriver om är mycket om jobbet,skolan och fester

Hoppas ni gillar det!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards