akerhielm

Alla inlägg under januari 2011

Av Emma - 25 januari 2011 11:05

God morgon!

Hoppas allt är bra med er, och att ni sovit gott i natt.

Jag vaknade vid 9 tiden och insåg att jag har 38.3 graders feber...

Inte så kul.

Är oxå jätte förskyld   

Så idag är jag hemma från skolan, och det betyder att det blir att bara ta det lugnt, kolla mycket TV och filmer, och blogga en massa om jag orkar.

Idag kommer jag slänga upp, "En dag" , hissar och dissar och kanske även 5 sanningar. Måste liksom få in lite rutin på det.


***


I morgon har jag studie dag, skönt nog, och jag hoppas jag är frisk i morgon så jag kan träffa min pojkvän.

Vill juh inte åka dit och smitta honom, även fast jag absolut skulle behöva att träffa honom just nu och prata.

Menmen, det kan vänta.


***


Nu väntar jag bara på att min älskling ska svara på mitt sms,

Men nu ska jag kolla på tv och måla naglarna.


Skriver senare.


  

Av Emma - 24 januari 2011 18:45

Hm, jag vill verkligen flytta utomlands något år efter gymnasiet.

Men jag vet inte riktigt vart man ska flytta faktiskt.

Men jag skulle i alla fall vilja resa till Kreta igen, Kroatien, Spanien, och lite sånna ställen, men jag vet inte riktigt om jag skulle vilja flytta dit helt.


    



  

Av Emma - 24 januari 2011 16:52

Hejhej sötnosar!

Hoppas skolan har vart bra, och jobbet för er.

Själv så slutade jag vid 20 över ett, skönt.

Träffade Thomas från ABC idag  och satte ihop student packeten, skit kul!

Kom hem vid kvart i 3, gjorde lite mat och kollade på OC.

Sedan bar det av in i duschen, och nu sitter jag här.

Jätteförskyld och bara sitter och nyser, så blir tyvärr inte att träffa min älskling ikväll, för jag vill inte smitta honom   

Kanske till och med stannar hemma i morgon från skolan, jag får se.


Men vet ni vad?

Nu ska jag bädda ner mig i soffan och kolla på TV.


Vi kanske hörs senare, annars i morgon.


  

Av Emma - 24 januari 2011 10:48

Jippey! Snart är det lunch, Malin har dragit hem så det blir att luncha med killarna. Är inte alls hungrig , men jag måste äta något. Kanske får i mig en milkshake eller något.

Och efter lunch så blir det juh att träffa ABC ! och tur som det var så kunde jag ändra tiden till 13.00 istället för 13.45   

Så edt betyder att det blir tidigare hemgång .

Men nu ska vi faktiskt gå och äta något.

Skriver senare när jag kommer hem!


  

Av Emma - 24 januari 2011 09:46

God morgon!

Måndagmorgon är nu här, och det menas med att det är nya tag.

Och det känns juh jätteskönt, när man liksom börjar bli sjuk   

Jätte täppt i näsan och ont i halsen och kände mig febrig i morse, men jag hade som tur var ingen feber!   

I morse ringde mamma till doktorn som tog blodprover på mig i onsdags och allt var normalt och bra    Jag måste dock börja äta på regelbundna tider och äta 1 gång var tredje timme typ, för att orka med dagarna i skolan.

Lite jobbigt, när man är van att skippa fruskosten och inte äta så mycket till lunchen. Men nu ska det bli ändrigar och så ska jag börja köra efter GI metoden och börja träna.


***


Sitter just nu i skolan och inte gör speciellt mycket eftersom vi redan är klara med det vi ska prata om i morgon, så hade jag inte haft några lektioner efter lunch hade jag slutat nu.

Men klockan 13.45 så ska jag träffa en kille från ABC och prata om våran student som är om 1½ år.   

Börjar bli rätt taggad asså!

Så det ska bli kul!


***


Idag så vet jag inte om jag ska träffa min pojkvän, vi pratade om det igår att jag skulle sova där i natt eftersom jag ska till Liljeholmen i morgon, men jag vet inte om jag smittar och jag vill inte smitta min lilla älskling.

Så det blir nog att sova hemma i natt   


Men nu orkar jag inte skriva mera.



  

Av Emma - 23 januari 2011 18:34

Den bästa platsen jag bott på är nog när vi bodde på Kopparvägen i Täby.

Det var ett gult radhus på tre våningar.

Det var sånt mysigt område, och härliga grannar.

Nära till allt och alla och ja helt underbart   

Bodde där i 6 underbara år.



  

Av Emma - 23 januari 2011 17:58

Hejhej!

Har inte hunnit blogga nu i helgen.

För att i fredags så sov jag hemma hos min pojkvän, mysigt!

På lördagen så jobbade jag och sedan åkte jag hem och fixade mig, och sedan mötte jag upp Anton, för att åka till Bagis och festa!   

Riktigt trevligt, och lyckad kväll.   


Sov hos min älskling i natt oxå, vaknade vid 11 tiden, låg och kollade TV och drog mig i sängen, sedan vid halv 1 bar det av ner till Pizzerian och hämta lite mat, till mig och min pojkvän medans han handlade. Och så gick vi hem igen och åt lite, sedan har jag leget i soffan fram till 4 tiden och spelat sims2. Asså man blir så himla beroende av det spelet.


Sedan åkte jag hem vid 5 tiden, min låtsas pappa hämtade mig vid Tekniska Högskolan så det var skönt att få skjus hem.


Ikväll blir det bara att ta det lugnt, och sova tidigt.

Har dock sovmorgon i morgon skönt nog, dock är vi i Liljeholmen, så det blir inte så mycket till sovmorgon i alla fall.


Nu ska jag lägga mig i soffan och bara ta det lugnt. Blir lite tidsinställda inlägg ikväll så ni har något att läsa.


  


Av Emma - 22 januari 2011 18:30

Hahaha! Ja det är inte så svårt, jag har 3 favoriter, men samlingsordet är choklad. Men om jag ska vara mera specifik så är det Center, Geisha och Apelsinkrokant   

Jag är en riktig choklad älskare , hihihi!


      


  

Presentation


Mitt namn är Emma och jag är 18år, det jag skriver om är mycket om jobbet,skolan och fester

Hoppas ni gillar det!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards