akerhielm

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Emma - 3 januari 2011 21:32

Nu kallar sängen på mig, ska bli skönt att gå och lägga sig.

Morgondagen är lång så ja.


God natt på er och sov så gott!

  


 

Av Emma - 3 januari 2011 19:17

Näe nu ska jag faktiskt gå ner och vara lite social med min familj. Slänger in något sista inlägg sen innan jag går och lägger mig, och säger God natt!   


Puss på er sålänge!   


 

Av Emma - 3 januari 2011 19:09

 

Jag fick en fråga förut för ett tag sen som jag glömde svara på.

Och den var:

Har du några syskon?


Svar: Ja jag har två halvsyskon, men jag ser den som mina riktiga syskon. En syster och en bror och båda är yngre än mig.


 



 

Av Emma - 3 januari 2011 18:20

En person som betyder mycket för mig är min mamma   .

Mamma och jag har gått igenom så otroligt mycket saker tillsammans och det säger väl dem flesta om sina mammor, men mamma och jag vi har gråtit och vi har skrattat, vi har skrikit och vi har kramats.   

Mamma har sett mig lyckas och misslyckats men hon har alltid stått kvar.

Hon har räckt ut sin hand när jag har fallit.

Hon har alltid haft en tröstande axel att luta sig mot.

Hon har sett mig kär, hon har sett mig gråta, hon har sett mig förbannad och förvirrad. Men hon har aldrig dargit sig tillbaka.

Mamma är en av dem få personerna som har gjort mig stolt.


Min mamma betyder mycket för mig och hon har en plats i mitt hjärta som ingen annan någonsin kommer att kunna ta ifrån.


Mamma och jag bodde själva i nästan 6 år.

Och jag är så otroligt lycklig och glad att jag har fått ha den ensamma tiden med mamma, för jag kommer nog aldrig komma så nära någon annan än min mamma.

Mamma vet allt om mig, och då menar jag allt.

Min mamma är inte bara min mamma, utan hon är även min bästavän!


Jag älskar dig Mamma!


 



 

Av Emma - 3 januari 2011 17:06

Jo jag hade tänkt för att det ska bli lättre för mig att ha något att skriva om så ska jag komma på 28 st olika punkter, så ska jag skriva om en varje dag fram till den 31 januari. För att lätta på trycket lite.   

Och för att det ska bli lite roligare att läsa än, att bara läsa det som händer nu hela tiden.

Ni kan då alltså med tiden om ni har några förslag skriva dem som kommentar om vad ni vill att jag ska skriva om   .


Så här kommer den 28 punkterna:

Dag ett ska jag skriva om, en person som betyder mycket för mig.

Dag två: Något jag ångrar.

Dag tre: Mitt bästa köp.

Dag fyra: Ett sommarminne

Dag fem: Bästa filmen

Dag sex: Min barndom

Dag sju: En dag som jag kommer ihåg

Dag åtta: Min skolgång

Dag nio: Min pojkvän

Dag tio: Min bästavän

Dag elva: Något som gör mig lycklig

Dag tolv: En bild som säger mera än 1000 ord

Dag tretton: Någon som har sårat mig

Dag fjorton:Vad är kärlek för mig?

Dag femton: Mina rädslor

Dag sexton: En plats jag trivs på

Dag sjutton: Detta får mig att gråta

Dag arton: Om jag fick byta liv med någon

Dag nitton: Bästa boken jag läst

Dag tjugo: Mitt favorit godis

Dag tjugoett: Bästa platsen jag bott på

Dag tjugotvå: Någonstans jag vill bo i framtiden

Dag tjugotre: En gång då jag gjort bort mig helt

Dag tjugofyra: En dag med mig

Dag tjugofem: Mitt äldstagosedjur

Dag tjugosex: Min familj

Dag tjugosju: Mina drömmar

Dag sjugoåtta: Vem är jag egentligen?


Låter inte detta toppen?   


Då börjar vi med detta från och med ... NU!


 

Av Emma - 3 januari 2011 17:00

Denna veckans planer ser ut såhära:


Måndag: Ja det är juh måndag idag och jag har pluggat massor!

Ikväll blir det att bara äta god middag och ta det lugnt!


Tisdag: Min låtsas pappa fyller år, så det kanske blir tårta och grejjer, blir att plugga lite mera.


Onsdag: Så ska jag jobba från klockan 16.00, jag ska nämligen lära mig receptionen   


Torsdag: Plugga lite mera


Fredag: till skolan och skriva prov


 

Av Emma - 3 januari 2011 16:44

Hej sötnosar!

Nu har jag pluggat klart,    för idag i alla fall.

Har lyckats hålla mig i glad form eftersom jag köpte med mig en chokladkaka med mig hem.   

Mamma har vart jättesnäll och stått ut med mig, och för er som känner vet juh att jag inte har någon som helst tålighet när jag inte fattar något och blir rätt lätt sur!

Men jag höll humöret uppe.  


 

Jag ska juh nämligen till skolan på fredag och skriva prov i MatteB, linjära funktioner...    hmm, ja vi kan juh säga vad vi vill om det, men lätt är det inte.


Men det fixar sig säkert   


Idag när jag satt hemma hos min älskling så fixade jag lite bilder,

som jag hade tänkt att lägga upp.


             


 

Av Emma - 3 januari 2011 11:00

God morgon sötnosar!

Vaknade nyss och känner mig förskyld,    inget att hurra över. 

Sitter i alla fall hemma hos min älskling just nu och han är på jobbet, så jag ska snart dra mig hemåt, eller ja mot mörby där mamma hämtar upp mig   sen så blir det att plugga idag. Ska till skolan på fredag    och skriva prov nämligen.

För duktig som jag är så pluggade jag på fel saker till förra provet, men eftersom min mattelärare är så snäll så fick jag skriva om provet   .

Annars så händer det inget speciellt idag vad jag vet i alla fall.

Bara ta det lugnt framför tven   .

Men vi hörs senare.


  


Presentation


Mitt namn är Emma och jag är 18år, det jag skriver om är mycket om jobbet,skolan och fester

Hoppas ni gillar det!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards