akerhielm

Alla inlägg under april 2011

Av Emma - 18 april 2011 18:34

Hejhej kära läsare!

Jag har inte hunnit eller kunnat blogga så mycket igår och idag, pga att internet hemma inte funkar + att jag har jobbat både lördagen och söndagen fram till 15.00 och så var jag på middag hos min älsklings mamma och sambo igår. 

Och så fort jag kom hem så somnade jag och sov fram till halv 12.

Efter det så åkte vi till täby, jag mamma och mina älskade syskon och åt på tacobar, mycket mysigt och gott.

Sedan åkte vi hem, jag hoppade in i duschen och fixade mig och sedan åkte till min älsklings jobb och väntade på att han skulle sluta.

Sedan blev det att handla hem lite pasta och popcorn, *lovely*

Så ikväll blir det att äta pasta och falukorv och sedan kolla film med popcorn, och bara mysa en massa.

Jag har nämligen tappat min röst lite halft, så måste ta det lugnt.

Måste vara för att jag aldrig hinner ha tid för mig själv, utan det är hela tiden något som är på gång, jobbet eller skolan liksom.

Men i morgon blir det att vara hemma med mamma och familjen, och bara ta det lugnt.

Ta en powerwalk med mamma eller något liknande.

Men nu ska jag ladda ner kvällens film, så får se vilken det blir.

Skriver senare..


 


 

Av Emma - 16 april 2011 20:19

There’s a woman crying out tonight
Her world has changed
She asks God why
Her only son has died
And now her daughter cries
She can’t sleep at night


Downtown another day for all the suits and ties
Another war to fight
There’s no regard for life
How do they sleep at night
How can we make things right
Just wanna make this right


We believe
In this love


We are all the same
Human in all our ways and all our pains
(So let it be)
There’s a love that could fall down like rain
(Let us see)
Let forgiveness wash away the pain
(What we need)
And no one really knows what they are searching for
(We believe)
This world is crying for so much more


We believe

In this love


We believe
In this love


So this world is too much for you to take
Just lay it down and follow me
I’ll be everything you need
In everyway


We believe
In this love


In this love
We believe
In this love
We believe
In this love
We believe
In this love


 

Av Emma - 16 april 2011 20:10

Doesn't come down when she calls,
"It's time for breakfast."
Momma can't get down those halls
Fast enough to see
Glass is sprayed across the floor
From the broken window.
She can't breathe anymore.
Can't deny what we know.

They're gonna find you, just believe.
You're not a person; you're a disease.

All these lives that you've been taking,
Deep inside, my heart is breaking.
Broken homes from separation.
Don't you know it's violation?
It's so wrong, but you'll see.
Never gonna let you take my world from me.
The world outside these walls may know you're breathing,
But you ain't comin' in.
You ain't comin' in.

Posters hung on building walls
Of missing faces.
Months go by without the cause,
The clues, or traces.

They're gonna find you, just believe.
You're not a person; you're a disease.

All these lives that you've been taking,
Deep inside, my heart is breaking.
Broken homes from separation.
Don't you know it's violation?
It's so wrong, but you'll see.
Never gonna let you take my world from me.
The world outside these walls may know you're breathing,
But you ain't comin' in.

Shed the light on all the ones who never thought they would become
A father, mother asking why this world can be so cold.

Doesn't come down when she calls,
"It's time for breakfast."
The memories begin to fall.
She asks, "When will I be free?"

All these lives that you've been taking,
Deep inside, my heart is breaking.
Broken homes from separation.
Don't you know it's violation?
It's so wrong, but you'll see.
Never gonna let you take my world from me.
The world outside these walls may know you're breathing,
But you ain't comin' in.

All these lives that you've been taking,
Deep inside, my heart is breaking.
All these lives that you've been taking,
Deep inside, my heart is breaking.
All these lives that you've been taking,
Deep inside, my heart is breaking.
The world outside these walls may know you're breathing,
The world outside these walls may know you're breathing,
But you ain't comin' in. 


 

Av Emma - 16 april 2011 18:23

Hejhej sötnosar!

Hoppas ni har haft en bra lördag än så länge, för det har jag trots att näsan rinner.

Har jobbat fram till 15.00 sedan träffade jag min älskling inne i stan, kollade lite på sommar kläder och sedan gick vi och fika.

Så just nu sitter jag och kollar på 10 orsaker att hata dig, medans min älskling sitter och spelar. 

Ikväll blir det nog att bara kolla på film och ta det lite lugnt.

Ska jobba i morgon oxå nämligen och sedan ska vi på middag hos hans mamma.

Så det ska bli mysigt!


 


Men annars har jag inte så mycket annat att skriva...

Så jag kanske skriver lite senare ikväll. 

I alla fall ett God natt inlägg.


 

Av Emma - 15 april 2011 16:39

Hejhej sötnosar!

Nu har väl dem flesta fått lov ändå, eller?

Ja förutom dem som jobbar såklart, ni får juh vänta till torsdag kvällen   

Sitter just nu och fixar mig lite, vi ska nämligen iväg på middag ikväll.

Hoppas det inte blir allt för sent ikväll, med tanke på att jag ska jobba i morgon och på söndag.

Så jag får mina sista timmar innan löningen kommer.

Hehe!

Har ni skickat in intresseanmälan till Cyber gymnasiet, och det känns lite jobbigt...

Menmen, vi får se vad som händer.

Ikväll åker nog kamran med, så får jag se om jag kanske kan dra till med några bilder i morgon.

Dock sover jag nog inte hemma natten mellan lördagen och söndagen så i så fall kommer bilderna upp senare.

Men vi får höras lite senare.

Blir det inte allt för sent ikväll så skriver jag när vi kommer hem.


Ni får ha en trevlig fredagkväll allihoppa!


 

Av Emma - 15 april 2011 16:32

Elementp » a » img

 

 
Av Emma - 15 april 2011 11:12

God morgon mina söta läsare!

Hoppas ni har sovit gott i natt och att allt är bra med er.

Är just nu hemma hos min älskling, blev hit skjusad av min älskade mamma igår efter mötet i Liljeholmen, så fick hon även se lägenheten.


***


Våran skola består utan tre enheter, vi finns i Liljeholmen, Farsta och Danderyd.

Igår fick vi reda på att Liljeholmen och Farsta stängs ner efter sommaren.

Medans jag som går i Danderyd måste vänta till efter påsklovet och se om skolan stängs ner eller inte.

Men just nu ser det inte så ljust ut, så jag måste söka till en ny skola...

Jag orkar verkligen inte med det för jag trivs i min skola otroligt mycket, och jag vill verkligen inte splittas från mina vänner. 

Så ikväll blir det att söka till Cyber ...

Något jag verkligen inte vill.


***


Klockan halv ett ska jag börja bege mig ner mot tunnelbanan, för att åka till mörby och fika med min mamma.

Så jag skriver mera senare.



 

Av Emma - 14 april 2011 16:33

Hur ska man göra när hjärtat vill,


men själen inte orkar mera.


   

Ovido - Quiz & Flashcards