akerhielm

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Emma - 21 maj 2011 19:45

Dag 11 – Mina syskon


Happ idag vart det ämnet "Mina syskon"

När jag var 6år gammal skulle fylle 7 det året fick jag en liten lillasyster.

Idag är hon 11 år gammal och är hur duktig som helt i skolan, och jag beundrar verkligen henne.

Sedan ett år senare, men i december, så fick jag en lillebror.

En riktig söt liten prick.

Idag är han 9 år gammal men fyller 10  i vinter.

Och tiden går så otroligt fort.

Jag minns som om det vore igår min syster föddes.

Det var på natten och jag sov hos mormor.

Mamma hade lovat mig att jag skulle få veta först om det var en kille eller tjej.

Så mamma ringer hem till mormor mitt i natten.

Och ville prata med mig.

Mormor sa visst och jag som låg och sov, pratade mer eller mindre med mamma i sömnen.

Mamma sa glatt : Det blev en flicka!!

Jag svarade: Blev det en flicka eller pojke?

Så så vaken var jag den natten.


Sedan så då föddes juh min bror, han föddes på morgonen, när jag var i skolan.

Så mamma ringde till skolan och berättade.

Så mormor kom och hämtade mig i skolan så åkte vi till sjukhuset och hälsade på.


 

Presentation


Mitt namn är Emma och jag är 18år, det jag skriver om är mycket om jobbet,skolan och fester

Hoppas ni gillar det!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards