akerhielm

Direktlänk till inlägg 9 mars 2011

Jag lovade migsjälv något jag aldrig höll

Av Emma - 9 mars 2011 19:15

Jag tänkte äntligen lätt lite på mitt hjärta angående saker som tyngt mig en längre tid. Jag fick min insperation av : http://toves-tankar.bloggplatsen.se/ och även av samtalen som jag hade med denna underbara tjej:( http://sofiiestyle.blogg.se)

Satt nämligen igår och tårarna bara rann när jag läste detta. 

Det högg verkligen till i hjärtat när jag läste deras bloggar och jag kan berätta lite kort att båda dessa starka kvinnor har mist en familjemedlem.


Jag har själv försökt att ta mitt liv, jag har själv vart självmordsbenägen, depprimerad och längtat efter att dö, och det har jag gjort sen jag vart 13.

Det gör ont att skriva detta..

Och någon dag innan jag fyllde 14, så lovade jag migsjälv att jag skulle aldrig fylla 18 år.

Här är jag idag och jag är 18 år.

Det gör både extremt ont att jag är kvar och jag blir besviken.
Men ändå så finns det saker  i livet som säger att jag valde rätt i att stanna kvar i livet.

Veckan innan jag fyllde 18 så grät jag hela tiden, för att jag var så rädd. 

Jag var rädd för att jag faktiskt skulle fylla 18.

När jag gick i ettan i gymnasiet så svalde jag en massa tabletter ungefär 20 st och gick till skolan. När jag väl var framme så började de svartna för ögonen och det blev jobbigt att andas.
Och jag kände på mig att gör jag inget nu, så är mitt liv över.

Men jag vågade inte.. Så jag ringde mamma och berättade det, hon kom och hämtade mig och vi åkte till akuten... Jag vägrade att gå in för jag hatar sjukhus, då tyckte mamma att jag skulle läggas in på pysket, men det ville jag inte heller... Så hon ringde någon akuttelefon och frågade hur jag skulle göra, och det var bara att dricka en massa vatten och kissa som bara den, och då bad jag mamma att skjusa tillbaka mig till skolan.


Jag är ändå glad på ett sätt att jag fortfarande lever och det är för att jag hade bland annat inte träffat min underbara älskling om jag lyckades den gången jag tog pillrena...


Och vet ni vad en klok kompis sa till mig en gång " Emma, varför ska man ta livet av sig egentligen? Man får juh aldrig höra eftersnacket och det är juh det man vill, man vill höra och veta vilka som saknar en osv"

Och det är faktiskt rätt sant...


Nu rinner tårarna som bara den..

Så jag avslutar detta inlägg nu.


       

  

 
 
Toves-Tankar

Toves-Tankar

14 mars 2011 19:09

Tack snälla för att jag fick kika in och läsa dina tankar, Jag är så glad att du valde livet och önskar så att min son gjort det samma. Alla barn är så kära, alla vill er så väl, Ge aldrig upp, din vän har så rätt. Kramar Dig och tackar för att du stannat, en ängel mindre i himlen och det känns skönt.

http://toves-tankar.bloggplatsen.se

 
sofie

sofie

15 mars 2011 12:53

Jätte fint skrivet gumman och är glad att ja kunnat hjälpa. Men va inte besviken på dig själv för att du inte höll löftet, se det som en seger, du har visat hur otroligt stark du är! kramar <3

http://sofiiestyle.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 29 december 2011 16:31

Nu byter jag blogg!   Till akerhielm.blogg.se   Hoppas vi ses där    ...

Av Emma - 18 december 2011 08:38

God morgon sötnosar! Idag är det ingen dag som helst. Idag fyller min lillebror år, 10 hela år!     Så grattis hjärtat!     Idag blir det alltså tårta o paket   O så kommer kameran att vara i högsta hugg. Tänkte även passa på att berätt...

Av Emma - 16 december 2011 13:38

       

Av Emma - 16 december 2011 13:21

Hej min underbara läsare! Julen närmar sig med stormsteg men fortfarande har vi inte fått någon snö   Vad är det här? Tänkte börja berätta lite om vad som hänt dem senaste dagarna. I onsdags så var jag med S, vi möttes vid TC och jag fick reda...

Av Emma - 11 december 2011 21:05

                                   

Presentation


Mitt namn är Emma och jag är 18år, det jag skriver om är mycket om jobbet,skolan och fester

Hoppas ni gillar det!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards